divendres, 13 de març del 2009

Una institució irlandesa: el pub - Pubs històrics de Dublín

Aquest post sí que serà didàctic per a vosaltres i alegre, espero, per a mi. La visita al pub, una vertadera institució a Irlanda. A la biblioteca del Trinity vaig descobrir aquest títol, Historic pubs of Dublin i estic intentant beure-me'ls tots abans de marxar.

Abans d'entrar en matèria, vull explicar que aquest post és el primer que té l'etiqueta "Biblioteca". I això que vol dir? Molt senzill, que d'ara endavant, sempre que doni una recomanació bibliogràfica intentaré proporcionar una imatge de la coberta del llibre, així com un enllaç amb l'Open library, de manera que els interessats pugueu buscar-lo a la biblioteca més propera o comprar-lo. Contents? Potser ser bibliotecària de formació no és tan dolent...

Com a guia per a les meves incursions pels pubs dublinesos segueixo al peu de la lletra aquest llibre... Què voleu, potser en el fons no sóc res més que una turista... Crec que necessito seguretat, com una guia, per això m'agraden tant aquest tipus de llibres, així com els que tenen títols com "1000 places to see before you die" o altres del mateix estil. Però els llibres també serveixen per a quelcom, i d'aquesta manera, again, n'aprenc... Per exemple, ahir vaig estar a un pub on hi havia un fantasma, i vaig poder preguntar-li a l'amo sobre ell. I vaig quedar molt bé, com a molt ben informada.

La meva idea original era copiar, més o menys, el sumari del llibre en forma de taula, amb els pubs inclosos, la seva localització (zona de Dublín) i com que, malauradament, alguns d'ells ja no existeixen pas, amb una columna final que informés de l'estat del pub, si encara és viu o "it´s gone".

Què ha passat? Problemes tècnics m'han impedit la realització de la taula. Vaja, problemes amb l'HTML. No puc entendre què passa, perquè segueixo els codis al peu de la lletra, però, almenys a mi, no sembla funcionar-me l'etiqueta "rowspan". I que per què no faig la taula en Word i l'importo? Doncs perquè no en tinc, faig servir el Writer de l'OpenOffice i quina va ser la meva sorpresa quan vaig veure que qualsevol semblança amb la taula original era una total coincidència... I ara de debò que no veig què hi faig malament.

Resultat? Que fa tres dies que em barallo amb la taula i l'HTML. M'agradaria fer la taula tal i com la tenia pensada, per puntillo i perquè serà una bona manera de treballar la perseverància i la paciència, qualitats que precisament no em sobren, però és que feia dies que no escrivia res... I, és clar, no visc d'això, però tinc tant per explicar i per donar...

Bé, deixem-ho córrer. A dormir, que demà treballo pel matí. Abans d'acabar, però, us deixo amb uns enllaços. El primer, el meu àlbum Pubs al Flickr.

També al Flick he trobat una altra col·lecció sobre els pubs dublinesos titulada com el llibre recomanat línes amunt: Historic pubs of Dublin. Es veu que als Estats Units en van fer una sèrie de televisió: http://www.iptv.org/promo/pubs/.

I res més per avui. Me´n vaig a dormir amb la creativitat desbloquejada (a hores d'ara sembla que el puntillo ha passat a millor vida...; però que passa amb la perseverància i la paciència? He de continuar fins a trobar la solució!!!).

Good night.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada